24 декабря 2023 г. Архивач восстановлен после серьёзной аварии. К сожалению, значительная часть сохранённых изображений и видео была потеряна.
Подробности случившегося. Мы призываем всех неравнодушных
помочь нам с восстановлением утраченного контента!
Я часто слышу потужный скулеж коуперов-харизмошизиков и их ручных подсосов чмошников-маняпикаперов, что, мол, внешка вторична, а решает уверенность в себе, личность, харизма и прочий унылый коупинг. Что, мол, среднекун своим красивым пиздежом и правильным поведением в теории может заинтересовать тянку и таки получить секс по обоюдному желанию. Всем адекватным и образованным людям было и так понятно, что они просто нагло пиздят и занимаются самообманом, но научное сообщество в лице ученых из пяти университетов:
> Ulm University, Ulm, Germany
> Max Planck Institute for Social Law and Social Policy, Munich, Germany
> Pennsylvania State University, State College, PA USA
> University of Texas, El Paso, El Paso, TX USA
> University of Arizona, Tucson, AZ USA
решило пойти дальше и смачно харкнуло в еблет харизмошизикам, полностью опровергнув все их влажные фантазии и лишний раз доказав тот факт, что внешка решает абсолютно все.
Заходим на https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5519305/и внимательно изучаем научно-исследовательскую работу. Вот основные моменты:
> Abstract: We evaluated five competing hypotheses about what predicts romantic interest. Through a half-block quasi-experimental design, a large sample of young adults (i.e., responders; n = 335) viewed videos of opposite-sex persons (i.e., targets) talking about themselves and responders rated the targets’ traits and their romantic interest in the target. We tested whether similarity, dissimilarity, or overall trait levels on mate value, physical attractiveness, life history strategy, and the Big-Five personality factors predicted romantic interest at zero acquaintance, and whether sex acted as a moderator. We tested the responders’ individual perception of the targets’ traits, in addition to the targets’ own self-reported trait levels and a consensus rating of the targets made by the responders. We used polynomial regression with response surface analysis within multilevel modeling to test support for each of the hypotheses. Results suggest a large sex difference in trait perception; when women rated men, they agreed in their perception more often than when men rated women. However, as a predictor of romantic interest, there were no sex differences. Only the responders’ perception of the targets’ physical attractiveness predicted romantic interest; specifically, responders’ who rated the targets’ physical attractiveness as higher than themselves reported more romantic interest.
> Overall, we found sex differences in trait perception, with female responders more often coming to an agreement in their perception of the male targets’ traits than male responders with female targets. However, there were strong halo effects in trait perception for women. A closer examination suggested that the female responders’ ratings of the targets’ Big-Five personality factors were mostly driven by their ratings of the targets’ mate value and slow life history strategy. Finally, we found that of all of the traits and score types assessed, romantic interest was only predicted by the responders’ perception of the targets’ physical attractiveness, with no moderating effect of the responders’ sex. Specifically, responders’ were interested in targets’ who they perceived to be higher than themselves on physical attractiveness. Thus, we found partial support for the third hypothesis (high or higher values on socially desirable traits predicts attraction) and for the fifth hypothesis (readily perceived traits predict attraction) because these hypotheses were only supported for physical attractiveness. We found no support for the first hypothesis (similarity predicts attraction), for the second hypothesis (dissimilarity predicts attraction), or for the fourth hypothesis (sex moderates what predicts attraction). These effects will be discussed in turn in the next sections.
Запасаемся попкорном и наблюдаем за визгом:
> УУУИИИ! ВАШИ УЧЕНЫЕ НЕ УЧЕНЫЕ! ССЫЛОЧКУ НА ПИКАП.РУ, ПОЖАЛУЙСТА.
> ААААРРЯ ВРЕШ ИНЦЕЛ! ВАША НАУКА НЕ НАУКА! ВРЕШ! УБЕРИ!
> ИССЛЕДОВАНИЯ ПИЗДЯТ, ПОТОМУ ЧТО МНЕ НА ПИКАП-КУРСАХ ОТ АЛЕКСА ЛЕСЛИ И СЕРГЕЯ ИСПАНЦА РАССКАЗАЛИ, ЧТО В РЕАЛЬНОЙ ЖИЗНИ ВСЕ ИНАЧЕ И НАДО ПРОСТО ДЕЛАТЬ БОЛЬШЕ ПОДХОДОВ!
> РЯЯЯ И ЧЕ? НУ ПОДУМАЕШЬ! ВСТРЕЧАЕТ ПО ВНЕШКЕ - ДАЮТ ПО ХАРИЗМЕ! ПОНЯЛ? НАДО ПРОСТО ЗНАКОМИТЬСЯ В ОБЩИХ КОМПАНИЯХ И ПОКАЗЫВАТЬ ДЕВУШКАМ СВОЮ УВЕРЕННОСТЬ! СЛЫШИШЬ!? В СМЫСЛЕ? КАК ЭТО ОНА НЕ ВЫЗЫВАЕТ РОМАНТИЧЕСКОГО ИНТЕРЕСА!? ОЙ ВСЕ!
> ВАШИ ИССЛЕДОВАНИЯ НЕ ИССЛЕДОВАНИЯ ПОТОМУ Я ВСРАТАН 152 СМ ЕБУ ТНЕЙ ПАЧКАМИ! СЛЫШИТЕ!? ИГРАЮ В РОК ГРУППЕ. Я БАСИСТ! ЧИСТО НА ХАРИЗМЕ ВЫВОЖУ! ПРАВДА! МОЖЕТЕ НЕ ВЕРИТЬ!!
> ОЙ, А МОЙ КУНЧИК 5/10 ПО ВНЕШКИ, ОЧЕНЬ ЕГО ЛЮБЛЮ) ТАК ЧТО ВЫ ВРЕТИ))